Indikátor povolenia matíc Checkpoint 33 mm, Ø 36 mm, Redats 04-02-14

Kód: 04-02-14
€0,60 €0,50 bez DPH
Skladom (>5 ks)

Detailné informácie

Podrobný popis

Indikátor povolenia matíc Checkpoint 33 mm, Ø 36 mm, Redats 04-02-14

Nástavce Checkpoint - indikátor uvoľnených matíc kolies
Lacný a jednoduchý spôsob, ako zvýšiť bezpečnosť cestnej dopravy.
Ako to funguje? Po dotiahnutí matíc na správny moment jednoducho nasaďte nástavce Checkpoint na každú maticu kolesa tak, aby šípky susedných nástavcov smerovali k sebe. Akýkoľvek pohyb matice, signalizovaný zmenou polohy šípky, je možné ľahko zistiť jednoduchým pohľadom na bicykel. Stačí obísť vozidlo pred jazdou a mať istotu, že všetky skrutky sú správne utiahnuté.
Ďalšie výhody použitia nástavcov Checkpoint: Vďaka špeciálnej zmesi polymérov môžu nástavce indikovať rôzne závady na brzdách, ložiskách alebo nábojoch, ktoré spôsobujú vysoké teploty koncentrované v strede kolesa. Teplo sa prenáša aj na upevňovacie skrutky a následne na matice, čo spôsobuje ohýbanie koncov indikátora, čo je ľahko pozorovateľné a umožňuje včasnú reakciu a prevenciu ďalších poškodení.
Prečo práve Checkpoint? Kvalita použitého kompozitu a presnosť výroby indikátorov zaručujú jednak pevné uchytenie na matici, ktoré zabraňuje samovoľnému pohybu alebo vypadnutiu počas jazdy, a jednak možnosť opakovaného použitia bez obáv o ohnutie, uvoľnenie, alebo prasknutie materiálu.
Čo spôsobuje uvoľňovanie matíc / skrutiek? Medzi najčastejšie príčiny, ktoré uvádzajú inšpektori cestnej dopravy, patria:

  • Príliš slabé utiahnutie, teda použitie príliš malého momentu
  • Pretiahnutie skrutiek, teda utiahnutie príliš veľkou silou, tzv "na doraz" (Populárna metóda medzi niektorými vodičmi a dokonca aj servismanmi v skutočnosti znižuje, a nie zvyšuje prítlak, pretože naťahuje maticu, alebo závitové vinutie nad ich menovitú pevnosť, najmä ak sa táto činnosť opakuje.)
  • Prudké zmeny teplôt, ktoré pôsobia oboma smermi (Napríklad montáž kolies prebehla v teplej dielni a potom vozidlo vyšlo na parkovisko v mrazivý deň, alebo bola v noci mrazivá teplota a počas dňa výrazne vyššia. Kvôli "zmršteniu" alebo "roztiahnutiu" materiálu je prítlačná sila stratená.)
  • Poškodené, opotrebované, alebo znečistené závity, prípadne skrivené montážne otvory (hrdza, špina, piesok alebo kovové triesky. Akékoľvek nečistoty, ktoré sa dostanú na závit, alebo medzi maticu a koleso, spôsobujú nepresnosti pri meraní uťahovacieho momentu, pretože časť tejto sily ide na prekonanie trenia, a nie na skutočný prítlak matice.)

Ako môže jedna uvoľnená matica spôsobiť odpadnutie kolesa? Jedna uvoľnená skrutka spôsobuje domino efekt. Všetky vertikálne, odstredivé a bočné sily a vibrácie a otrasy sú v tomto okamihu rozložené nerovnomerne na zostávajúce skrutky, najmä na susedné, ktoré sa teraz uvoľňujú pri oveľa nižších preťaženiach. Stačí niekoľko uvoľnených matíc, aby došlo k ohnutiu alebo prasknutiu skrutiek a následnému posunutiu kolesa voči náboju. Od tohto okamihu stačí málo, aby bočné sily spôsobili únavu materiálu skrutiek a matíc, čo vedie k náhlemu odpojeniu kolesa.
Mňa sa to netýka... Aj keď v Českej republike ešte neboli vykonané podrobné štatistiky nehôd ťažkých vozidiel spôsobených odpadnutím kolies, v Amerike sú také štúdie bežné a ukazujú, že týždenne dochádza k 40-60 nekontrolovaným odpojením kolies, z ktorých 20 spôsobuje vážne nehody a 50% týchto prípadov je spôsobených práve uvoľnenými maticami. Tieto údaje jasne ukazujú, že nedostatočná systematická kontrola utiahnutia kolies predstavuje reálne nebezpečenstvo na cestách.

Technické parametre:

  • Značka: REDATS
  • Symbol: 04-02-14
  • Typ: Checkpoint
  • Veľkosť: 36 mm
  • Na kľúč: 33 mm
  • Materiál: Kompozit



Dodatočné parametre

Kategória: Ukazovatele povolenia matíc
Hmotnosť: 0.02 kg

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola